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Ute Kramme, Ulrike Mühlenbruch, Leonie D...: Hotel-Residence Klosterpforte

Liebe Ilona, wir bedanken uns von ganzem Herzen für die wundervollen 1,5 Tage. Danke für den Input, das viele Lachen, die schönen Momente und natürlich die harten Fakten :) Wir konnten sehr vieles mitnehmen und freuen uns jetzt schon auf ein Wiedersehen. Ganz liebe Grüße aus dem Veranstaltungsbüro. P.S.: Vielen Dank für die nachträglichen Buchtipps per Email. Die Bestellung bei Amazon ist raus ;)


Wednesday, 28 August 2019
Mariska Holmes: Hotel Residence Klosterpforte

Danke, liebe Ilona, für Ihr engagiertes und erfrischendes Seminar - welches sich wirklich wie eine Erweiterung und Auffrischung angefühlt hat, und nicht wie Schule! Man denkt doch über einzelne alltägliche Handlungen und Aktionen anders nach :) !! Die Zeit verging zu schnell! Gern und hoffentlich bald wieder!


Wednesday, 28 August 2019
Patrick Jacobsen: Pentahotel Leipzig

Liebe Frau Ploenes, es freut mich sehr, dass wir unsere Zusammenarbeit auch hier in Leipzig fortsetzen können und bedanke mich für Ihren großartigen Einsatz. Das Team war sehr begeistert vom Einführungscoaching. Dank Ihrer Hilfe werden wir uns noch weiter verbessern - ein großes Danke dafür. Mit freundlichen Grüßen Patrick Jacobsen Hotelmanager


Tuesday, 09 July 2019
Gabriela Cojocaru: Buergenstock Hotels & Resort , Lake Lucerne

On behalf of the BUERGENSTOCK Hotels & Resort team I would like to extend our appreciation to Mrs. Ilona Ploenes & Team for their outstanding customer support and level of service with no equal in the field of hospitality services' standards evaluation. The attention to detail, the very high level of understanding in assessing our business & operations model , the incredible high response time and great feedback evaluation, helped us to improve our performance in the customer services area achieving great outcome at all sides, customer loyalty and returned clientele, employee satisfaction and financial results. We thank you for all the team devotion and commitments to our success and we look forward to continue our collaboration. Gabriela COJOCARU Director of Revenue Management & Business Strategy


Wednesday, 13 February 2019
Anne Aierstock: Best Western PLUS BierKulturHotel Schwanen

Liebe Ilona, das gesamte Team bedankt sich nochmals herzlich für den tollen und informativen Schulungstag. Jeder konnte für sich etwas mitnehmen und wir können sagen: "Gut, mal wieder den Spiegel vor Augen geführt zu bekommen, sich zu reflektieren und neue Motivation zu finden....". Unterlagen, Beispiele vor Ort u.v.m. helfen mir - als Direktionsassistentin- dies auch für alle Kollegen, die nicht dabei sein konnten, zusammen fassen zu können. Herzliche Grüße aus der Bierkulturstadt Ehingen (auch von Familie Miller), alles Gute weiterhin und bis bald..


Monday, 11 February 2019
 
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Training

Learning inspires people and their business.

If you put your emphasis on realistic, methodical effectiveness as well as motivational education, we are on the same page and share the same standards.

We are proud to offer custom-made trainings, which will quickly lead to positive results. We believe that training has to result in measurable, successful results.

We do not offer the complete range of educational training and standard offers, but only what we can professionally implement.

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Coaching

As their certified coach and mediator I accompany leaders and managers to a wide range of events for business coaching on the job.

The occasions may vary: quite often it is to prepare the manager for new tasks, actual leadership tasks, assistance in the decision-making process, team communication and conflict management, coping with stressful situations, or even an entire re-orientation.

My definition of coaching is to support and accompany the individual process for people who reflect on their career situation and strive to improve their status quo. My job is assisting at finding his or her answer to cut one’s own path.

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Mystery Calls

For over 15 years, we have successfully supported notable clients with mystery calls as their communication specialists. Depending on the individual request and demand, we provide tele coaching immediately after the test call to train staff directly ‘on the job’. Thus, sustainable optimisation of the service quality or process improvement can be achieved.

Clients who use mystery calls as a tool, gain valuable information about the quality of the services they provide over the phone. Mystery calls can be placed in various divisions, whereupon the target may vary. The evaluation of our caller is based on precisely defined objectives that are developed together with our clients.

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